Dilşen KİLİM SAĞLIKLI UYKU SAĞLIKLI YAŞAM
Yazı Detayı
12 Ocak 2022 - Çarşamba 12:48
 
SAĞLIKLI UYKU SAĞLIKLI YAŞAM
Dilşen KİLİM
[email protected]
 
 

Gün boyu çalışıp yorgun düşen bedeni uykuya kavuşturmak, ya da bir öğlen şekerlemesi ve yahut ağlamaktan bitap düşmüş bir vaziyette uykuya dalmak.

Şüphesiz uykunun her hali tatlıdır ve istenendir. Bazılarımız daha az severken uykuyu bazılarımızsa neredeyse tüm günü uyuyarak geçirebilir. Öte yandan uykunun en önemli nedenlerinden biri de sizi yarına hazırlar daha dinç daha verimli olmanızı sağlar. Uykusuz kalmış insanlar mız mız olurlar.


Fakat uykusunu alan birinin daha dinç ve daha mutlu olması mümkündür. Düzenli uyku sayesinde daha verimli, rahat ve enerjik hissedersiniz.


Az uyumanın elbette neden olduğu bir takım hastalıklar vardır. Toplam beş milyon kişinin katıldığı 153 araştırma az uykunun diyabet, yüksek tansiyon, kalp hastalıkları ve obeziteyle bağlantılı olduğunu ortaya koydu.
Az uyumak kadar çok uyumakta sağlıklı değildir. 9 saatten fazla uyuyan bireyler için; depresyon riski artar, beyin zarar görebilir, şeker hastalığı riski artar, kilo almaya neden olur ve kalbe zarar verir.
Görülen o ki : Günde 8 saat uyku sağlığımız için idealdir.

 
Etiketler: SAĞLIKLI, UYKU, SAĞLIKLI, YAŞAM,
Yorumlar
Yazarın Diğer Yazıları
Haber Yazılımı