Avrasya’nın En Büyük Kozmetik Fuarı BeautyEurasia Kapılarını Açtı

16. Uluslararası Kozmetik, Güzellik ve Kuaför Fuarı – BeautyEurasia bugün (16 Haziran) İstanbul Fuar Merkezi’nde kapılarını açtı. 16-18 Haziran tarihleri arasında 3 gün boyunca devam edecek.

16. Uluslararası Kozmetik, Güzellik ve Kuaför Fuarı – BeautyEurasia bugün (16 Haziran) İstanbul Fuar Merkezi’nde kapılarını açtı. 16-18 Haziran tarihleri arasında 3 gün boyunca devam edecek.

Avrasya’nın En Büyük Kozmetik Fuarı BeautyEurasia Kapılarını Açtı

Sektörün en büyük uluslararası buluşma platformlarından biri olan 16. Uluslararası, Kozmetik, Güzellik ve Kuaför Fuarı - BeautyEurasia, birbirinden farklı oturum ve panellere ev sahipliği yaparken renkli şovlara da sahne oldu. Türkiye’nin ihracat rakamlarına doğrudan ve olumlu katkı sağlayan oldukça önemli görüşmelerin gerçekleştirildiği fuarda, yüzlerce marka ve satın alma uzmanı bir araya geldi. Pandemi sonrasında dünya genelinde yapılan ilk kozmetik fuarı olma niteliği taşıyan BeautyEurasia’da güzellik trendlerinden marka sürdürülebilirliğine, franchise ve perakende zincir fırsatlarından yasadışı kozmetik ürünlerle mücadeleye kadar sektöre yön veren pek çok konu farklı panel ve oturumlarda masaya yatırıldı.

Fuarın ilk gününde (16 Haziran 2021) gerçekleşen ilk oturumda İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İKMİB) Başkan Yardımcısı İmer Özer, fuar katılımcıları ve ziyaretçilerine, nitelik ile ayrışmanın öneminden bahsettiği “İhracatın Kalbindeki Sektör: Kozmetik” başlıklı bir konuşma gerçekleştirdi.

İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İKMİB) Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İmer Özer “Pandemi başladığından beri sabun grubunun ihracatında ciddi bir patlama yaşadık. Keza esanslarda da oldukça büyük bir artış görüyoruz. Daha da görmeyi umuyoruz. Türkiye’de satış ve pazarlamayı birbirinden ayıramıyoruz. Artık bunu sağlamamız lazım. 3 alana 1 bedava gibi hesaplamalı pazarlamalarda uzmanız. Dünyada bakmadan hesap makinesi kullanabilen tek millet biz olabiliriz. İhracatımızı tonaj olarak artırsak da değer olarak aynı karşılığı göremiyoruz. Artık nitelikli kazanç sağlamaya başlamamız lazım. Örneğin İspanya, 2019 yılında 14 milyon turiste ev sahipliği yaptı. Bir sonraki yılın hedefinin artırılması beklenir. Fakat böyle yapmadılar. Hedeflerini 9 milyon nitelikli turist olarak belirlediler. Bizim de artık bu şekilde ilerlememiz gerekiyor. Şirketler “big data”nın peşinde fakat bunu almak değil, iyi değerlendirmek önemli. Topumdaki içgörüleri anlamak önemli. Ayrışıp farklı olmak önemli. Çok sevdiğim ve kullandığım bir sözüm var: Devrimler bilinen yerden değil bilinmeyen yerden

gelir. Ülkece daha da ileriye gidebilmek için bu doğrultuda çalışmamız, farklılaşıp nitelikli işler üretmemiz lazım.” dedi.

Fuar yerli yabancı sektör profesyonellerine yeni iş ve iş birliği fırsatları sunarken VIP Alım Heyeti (Hosted Buyer) Programı çerçevesinde katılımcı firmalar Fransa, Almanya, Lübnan, Mısır, Kolombiya, İspanya, Gürcistan, Bulgaristan, Azerbaycan, Uruguay, Bosna Hersek, Bahreyn, Hindistan, Polonya, Hollanda, Filistin, Sırbistan, Malezya, Ukrayna, Gana, Tunus ve Fas’ın da aralarında bulunduğu 55 ülkeden 150’ye yakın davetli satınalmacıyla hem fuar alanında hem de Hyve Connect Eşleştirme Programı (Matchmaking Sistemi) aracılığı ile online olarak bir araya gelmeye devam ediyor.

17 Haz 2021 - 14:07 - Ekonomi